Volt Fesztivál: Archív felvételek 2000-2004 - Több mint 30 zenekar! DVD
Termék leírás:
Több, mint 3 órányi anyaggal bíró DVD a VOLT 4 évének legjobb pillanataival, reklámspotokkal, videoklipekkel megpakolva.
Láthatjuk, ahogy egy teremnyi fesztivál, amelyet a hideg tavasz közepén szerveztek, hogy növi ki magát egy hatalmas szabadtéri partyvá, melyet a hideg nyár közepén szerveznek. Végignézhetjük, hogy hogyan változtak meg a fesztiválra járó arcok akár néhány év alatt is, hogy a technika fejlődéséről ne is beszéljünk. Egy valami nem változott: a fellépő együttesek 80%-a ugyanaz, mint 4 éve. És ez így van jól. Ez jelent egyfajta állandóságot a vérzivataros magyar zenei életben.
A DVD-n található négy kisfilm közül az első még a VOLT Produkció felvétele. A manapság popba átcsúszó NEO itt még kőkemény elektro-zúzdát nyom; a Másfél még a legnagyobb sztárok között van; az Animában még Németh Juci ugrál a színpadon. Az Animal Cannibals profin, freestyle-lal hidal át egy kínos CD ugrást, Lovasira mindenki pogózik, kivéve mikor csendesül, a Quimby pedig éppen az Androidővel táncoltatja az embereket.
A koncertek díjátadókkal, interjúkkal vannak színesítve. Az utolsó teremben tartott VOLT ez: 2002-től a Lővérek Camping ad otthont hazánk második legnagyobb fesztiváljának. Ettől az évtől kezdve a Magyar Televízió által összeállított 25 perces szösszeneteket láthatjuk.
2002-ben a tizedik VOLT Fesztivál Kistehene Berci volt, ez a szándékoltam lúzernek "megcsinált", emberke, akit különböző szituációkba tuszkoltak, és illett őt nagyon is édesnek találni (ő kapott egy 21 perces külön filmet is, Ember a Volton címmel).
Feltűnik a Zanzibár, a HS7, Lovasival van egy hosszabb interjú és megnézhetjük, hogy hogyan tombol a tömeg az egyik zenés helyen az Induljon a Banzájra és milyen az, amikor Acél Rékának herpesze van. A hasonló színvonalú és felépítésű 2003-as film főleg a rapperekre koncentrál: itt van Dopeman, Majka, Sub Bass Monster és a minden kisfilmben feltűnő Animal Cannibals. Ebben a részben több helyet kapnak a fesztivál vendégeinek nyilatkozatai és végignézhetünk egy Zanzibár koncerten történt esőben pogózást a Szólj már című klasszikusra.
A 2004-es rész lett talán a legsikerültebb: Kókai Nagy Viktor a fesztivál biztonsági vezetője elmondja nekünk a kultúrált beengedés alapszabályait, majd Prekopa Vilmos misszionárius vall megdöbbentő őszinteséggel a Fesztivál keresztény segélyközpontjának a mindennapjairól. Feltűnik egy Mr. Waczakra emlékeztető, lila parókát viselő bácsi is, majd a fesztivál főszervezőjének, a minden részben feltűnő Lobenwein Norbertnek hallgathatjuk meg a gondolatait.
Egy interjú a Frank Popp Ensemble-lal, akik a tavalyi év egyik legjobb számát készítették nekünk (Hip Teens Don't Wear The Blue Jeans), majd következik az elmaradhatatlan Kispál koncertbevágás. Innen pedig egyből Ákos. Ákos, akit idén is vendégül lát Sopron, a tavalyi turnéjának talán legjobban sikerült koncertjét nyomta itt. Ennek lenyomatát láthatjuk itt az Indiántánc című slágerben. A koncertbejátszás utáni interjúban Ákos elmondta, hogy a kedvenc magyar együttese a Tankcsapda, és kifejtette, hogy miért tett kivételt a Volt Fesztivállal, hiszen ő eddig nem a fesztiválfellépéseiről volt híres.
A reklámspotok közül a 2002-es sikerült a legjobban, a videoklipek pedig igazán színes csokorból válogatnak. Van itt lazulós, finom felépítésű klip (Thievery Corporation, Saint Privat), elektro-retro (Client), igazi odalépős magyar rock (Moby Dick, Tankcsapda, Ákos), valamint Jucitlan Anima, akik éppen egy új énekesnővel és egy kissé Panjabi MCre emlékeztető számmal próbálnak a köztudatban maradni. Hogy mennyi sikerrel, azt meglátjuk pár nap múlva.
Mint ahogy meglátjuk azt is, hogy Ákos turnéja idén is ugyanolyan jó-e, mint tavaly, hogy a Thievery Corporation koncerten ugyanolyan lazulós-kellemes-e, mint stúdiókörülmények között, hogy Stereo MC's meg tudja-e ugyanúgy mozgatni az embereket, mint a kilencvenes évek elején. Ott lehetünk a Tankcsapda zúzásán, a Kispál, a PUF vagy a Perfect Name elgondolkodtatásán, vagy éppen a Client és a NEO húzós elektro-buliján.