Alapi Power Band - No.: 1 (CD)
Termék leírás:
Ez a hazai szupergroup közel 10 éve alakult, tagjai különböző nagy sikerű formációkból ismerhetők.
Az Alapi István, Takács „Kanóc” Roland és Sümeghi Tamás alkotta eredeti Alapi Power Band hattagú formációvá bővült. Lőrincz Károly énekessel, Pompor „Samu” László billentyűssel és Frics Balázs ütőhangszeressel kiegészülve készítették el saját dalaikból álló lemezüket.
A zenekar névadója, Alapi István hazánk egyik legjobb és legnépszerűbb Fonogram-, Artisjus-, ProArte-díjas gitárosa, zeneszerzője, akit elsősorban az EDDA Művek tagjaként ismerhet a nagyközönség, bár számtalan egyéb hazai és külföldi projekt közreműködője is volt az elmúlt évtizedekben.
Lőrincz Károly a hazai zenei paletta egyik legfigyelemreméltóbb hangú rockénekese, a nemzetközi fesztiválszférában is népszerű, Fonogram-díjas Asphalt Horsemen zenekar frontembere, ezen kívül időről időre számos hazai formáció tagjaként is feltűnt. Több mint 20 éve a Whitesnake Tribute Band tagja, melyen keresztül Alapi Istvánnal való zenei kapcsolódása számtalan közös produkció részévé tette. Elkötelezett zenész, akit rengeteg külföldi sztárzenekar kért fel közös zenélésre. Fontos része életének a gyerekekkel való zenei munka, erre példa, hogy felkérték egy nemzetközi heavy metal gyereklemez, a Heavy Saurus hazai változatának magyar hangjának.
Pompor „Samu” László billentyűs-énekes, a zenekar egyik „aduásza”, aki a legszélsőségesebb zenei kihívásoknak is képes eleget tenni, billentyűsként és énekesként is bizonyította ezt zenei pályájának több mint 30 éve alatt.
Takács Roland Adrián, közismert nevén „Kanóc”, a „Heavy Metal Funk Basszusgitározás Hazai Nagykövete”, jelenleg az Ocho Macho zenekar sorait erősíti, de a közönség számtalan alkalommal élvezhette különlegesen attraktív, virtuóz játékát T.M. Stevens, Stevie Salas, Brian Tichy, a Varga Miklós Band, a Káosz Központ vagy a magyarországi Whitesnake Tribute Band koncertjein.
Sümeghi Tamás dobos nemcsak az Action, Sugarloaf, Keresztes Ildikó Band, Szekeres Tamás Band, Varga Miklós, Balázs Fecó és sok-sok más zenekar és előadó sorait erősítette eddigi pályája során, miközben külföldi sztárokkal is dolgozott (Andy Irvine, Harold Todd), de más műfajokból is kivette részét, pl.: az Opera díváival is fellépett és musicalfilmekben is közreműködött. Napjaink egyik legfoglalkoztatottabb dobtanára is, aki idejének nagy részében elkötelezetten foglalkozik a fiatalok szemléletformálásával a zene területén előadások, workshopok formájában, ezenkívül a diszlexiás gyerekek olvasástanulását segítő zenés segédanyag létrehozásában domináns részt vállalt, valamint tananyagként bekerült ’A könnyűzenei dobolás története1910-től napjainkig’ című oktatófilmje a Szent György Hang- és Filmművészeti Technikumba, mindemellett több mint 10 éve az Alapi Power Band oszlopos tagja.
Frics Balázs, aki a zenekart percussion-tudásával erősíti, kíváló énekes és dobos is, főként blues-, rock-, funkyformációknak volt tagja (ST. Bluesseum, Stoneface, Milfunktion). Világzenei formációkban perkázott roma hagyományőrzőkkel, felvidéki magyarokkal jazz-funk-os népzenei feldolgozásokat hoztak létre.
A nyitó Drágakőben Alapi erős riffjei mellett Karesz karakteres hangja dominál. A hangszerelés és a hangzás is a dallamos rocknak megfelelő. Samu szinte csak egy „szőnyeget” hoz, a vokálok is jól hallhatóan több embertől érkeznek. Itt az élő bizonyíték arra, hogy nem is kell több, mint egy egyszerű dalszerkezet, egy fülbemászó dallam és refrén, amely megragadja a hallgatót.
A folytatásban érkező Jégrevü című tétel akusztikus verziója hamarabb lett nyilvános, mint az eredeti dal. Bátor lépés volt, de ékes bizonyíték arra, hogyha jó egy dal, mindegy, milyen hangszerelésben szólal meg. A lemezre került verzió kapott egy kis whitesnake-es csavart a kezdésnél, majd az ütőhangszerekkel és a sok vokállal fűszerezett refrén már inkább a Jeff (Jeff Porcaro Tribute Band) hatását idézte, különösen Gerendás Péter szövege miatt.
A lemez második felén csupa-csupa meglepetést kapunk! A sort Lőrincz Karcsi dala, az Igazgyöngy nyitja, a kereken 3 perc hosszúságú szerzemény egyszerűen beszippant, alig pár hallgatás után az ember máris énekli a dallamot és fütyüli a refrént. Az Elkísér a dal és az Itt élni jó érezhetően más gondolkodásmódban íródtak, mint az eddig hallottak.
A gitárközpontú dalokból most hirtelen billentyűs gondolkodásmódba csaptunk át, és a zenekar vokális erősségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Pompor „Samu” László amolyan második szólóénekesként tűnik fel, kicsit a Piramis Révész-Gallai kontrasztját idézve. Az ő hangja egész más színben hozza ezt a fajta zenét. Még a kísérletezőbb stílus felé nyitásra is marad kapacitás, de a könnyű fogyaszthatóság végig megmarad.
A zenekar névadója is kitett magáért, őt már a ’The Last Day Of Forever’-ön is hallottuk énekelni, így nem is nagy meglepetés, hogy a politikai széthúzást bíráló Barátok a múltból című dalban ő és a billentyűs énekelnek duettet. A korong egyik legnagyszerűbb szerzeménye, a Százéves találkozó mellett is az Alapi-Gerendás páros nevét láthatjuk. A korábban említett Jeff-emlékeket és a dalok hangulatát tökéletesen visszahozta, és ebben nem kis része van a Takács „Kanóc” Roland basszusgitáros, Sümeghi Tamás dobos és Frics Balázs perkás alkotta ritmusszekciónak.
Alapi István – gitár, szintetizátor, ének, vokál
Lőrincz Károly – ének, gitár
Takács „Kanóc” Roland – basszusgitár
Sümeghi Tamás – dobok
Pompor „Samu” László – billentyűs hangszerek, ének, vokál
Frics Balázs – ütőhangszerek, vokál
01. Drágakő (Alapi - Gerendás)
02. Jégrevü / Kérlek, hogy szólj (Alapi - Gerendás)
03. Hírfolyam (Alapi - Gerendás)
04. Barátok a múltból (Alapi - Gerendás)
05. Igazgyöngy (Lőrincz - Gerendás)
06. Százéves találkozó (Alapi - Gerendás)
07. Elkísér a dal (Pompor)
08. Éjszakai repülés (Alapi - Gerendás)
09. Itt élni jó (Pompor)
Bónusz:
10. Elkísér a dal (gitár verzió)