Barabás Lőrinc Eklektric - Ladal CD
Termék leírás:
A "Barabás Lőrinc Eklektric" 2005 novemberében alakult Budapesten - jókor és jó helyen.
A zenekarvezető trombitás, Barabás Lőrinc az elmúlt évek során több zenekarban és stílusban bizonyította tehetségét (Irie Maffia, Soulwhat, The Uptown Felaz) nemcsak itthon, de szerte Európában és azon túl is. Elég tapasztalattal a háta mögött ezúttal saját útjára lépett, kiváló zenészek társaságában. A fiatal együttes rajtaütésszerű megjelenése a budapesti klubéletben sokat sejtető. Kiemelt érdeklődés és egybehangzó elismerések jellemzik fellépéseiket. Hamar kialakult törzsközönségükben éppúgy jelen vannak a jazztanszak megmondói, mint a bőnadrágos városi ifjúság. E közönség a bizonyíték nemcsak az együttes létjogosultságára, hanem filozófiájának működőképességére is: a változatosság gyönyörködtet. A jazz esszenciája pedig éppen ebben rejlett egykor és rejlik ma is.
Az eklektric hangzása értelmezhető a Barabás Lőrinc által eddig is képviselt műfajok (jazz, hiphop, dub, reggae, french house, experimental, elektronika stb.) keverékeként. Egyszer mintha Truffaz érzékeny trombitáját hallanánk, máskor Miles Davis cool-ja dereng fel korszerű ütemekbe ágyazva, de Eric Satie motívumokon sem lepődhetünk meg. Mindezekhez olyan természetes módon társul a rap és a spoken word, hogy multikulturális szétesettség helyett végül egy személyes, kiforrott és hiteles hangzású, itthoni terepen pedig kifejezetten újszerű produkció szólal meg.
Mindebben nélkülözhetetlen szerepe van Delov Jávor dobosnak, aki metronóm pontossággal alapoz a zenekarnak, és képes arra, amire nagyon kevesen a dobosok közül: nem üt, csak amikor valóban szükség van rá - ez pedig maga a funk. Bata István kellő finomsággal lépked a basszusgitár húrjain, Premecz Mátyás izgalmas billentyűjátékával a kísérleti elektronika határáig is elmerészkedik, Dermot pedig az MPC sampler nyújtotta lehetőségeket használja ki valamint szkreccsel és harsonázik. A mikrofonos szekció telitalálat: Fábián Julianna klasszikus jazzéneke valamint MC Sena és a grenadai születésű MC Kemon visszafogott rapje kiválóan működik egymás mellett a színpadon.
A két év terméséből összeállt Ladal album sok fülbemászóan dallamos, néha slágernek is beillő rövid szerzeményt tartalmaz, melyekben a fentebb említett műfajok mellett tetten érhető Miles Davis trombitajátékának, illetve Erik Truffaz zenei munkásságának hatása. Fábián Juli dzsesszes hangja érdekesen egészíti ki Sena energikus, sokszínű hanghordozását (például a szerelmes nő vallomását zenébe foglaló Otto című számban), de a hangulat mégis akkor forrósodik fel igazán, amikor Kemon is megjelenik a színen, a feszesen dögös Famous című klipdalban vagy a Sunsetben, melynek groove-ját és tört ritmusait még jobban felpörgeti a rap (a szöveges dalok, melyek mind angolul íródtak, a lemez első felében koncentrálódnak). A zenészek munkájára az egymásra figyelés és a mindenkinek teret engedő, könnyed összjáték jellemző, melyre jó példát adnak az album második felében az Ezazz és a címadó Ladal bohókás, laza zenei és zenészi ujjgyakorlatokai. A reggae-s Wanna után (mely ismét szöveges darab a lányok énekével) a lemezt végül egy kellemesen elszállós élő felvétel, a hétperces Leon zárja.
Barabás Lőrinc - trombita
Mc Sena - rap, ének
Fábián Julianna - ének
Élő Márton - lemezjátszó, mpc, harsona
Premecz Mátyás - billentyűk
Bata István - basszusgitár
Delov Jávor - dobok
Vendég:
Mc Kemon - rap
1. Noxville
2. Famous
3. Otto
4. Csak
5. Lomha
6. Coolhouse
7. Sunset
8. Ezazz
9. Ujdnb
10. Ladal
11. Wanna
12. Leon (élő)