Roger Waters - Amused To Death (2015 Remaster) CD
Termék leírás:
Az Amused to Death Roger Waters harmadik konceptalbuma szólóban, amely 1992. szeptember 1-jén jelent meg.
Vélemények szerint ez Waters legjobb szóló munkája, és egyben a társadalommal legkritikusabb albuma a The Wall óta. Központjában a televízió romboló hatása és a tömegmédia áll. Az albumot Neil Postman könyve, az Amusing Ourselves to Death inspirálta, amely szintén egy kritika a televízióról és kultúrájáról.
Ha egyáltalán lehetséges a Falnál érettebb alkotást létrehozni, akkor
Watersnek ez sikerült. Az Amused To Death legalább olyan komoly kérdéseket feszeget mint a The Wall, csak közben változott (torzult?) a világ, érettebb lett az alkotó, és ezek az ismérvek jól fellelhetők a művön.
Az 1992-ben született konceptalbum a modern nyugati társadalomról fest elkeserítő képet a hallgató elé. Amit mi akkor még nem érthettünk - mert tele voltunk saját társadalmi rendünk változásának negédes illúziójával és önnön vakságunk tompaságával - mára sokunk számára nyilvánvalóvá vált. Testet öltött a nyugati civilizáció suicid birkaszelleme, a totális médiaterror, mely lélekgyilkos agressziójával tizedeli a még emberi aggyal rendelkező robotizált egyedek millióit. Amikor emberek milliárdjai nézi karba tett kézzel, fotelben ülve, PVC-kaját ropogtatva, tudat- és májgyilkos folyékony mérget szürcsölgetve, miként mészárolják le embertársait egy másik országban, a szent dollár és annak haszonélvezőinek érdekében.
Waters akkori meglátása szerint – mely sajnos igaznak bizonyult – ez a faj halálra szórakozta magát. Teljesen érzéketlen az egykori emberi erények és az erkölcs iránt, asszisztál egy mindenek feletti „elit” gonosz tervéhez, saját gondolatokra alkalmatlan, parancsok végrehajtására programozták, és mint emberi lény megszűnt létezni. Mi maradt belőle? Egy fogyasztógép. Ez már egy másik létforma, mely sajnos nem abba az irányba változik, amerre az embert a képességei predesztinálják…
Ebben a médiának kulcsszerepe van Waters szerint. A lemez zeneisége felemelő, Waters zsenije ismét megkérdőjelezhetetlenül megmutatkozik. Félelmetes zajok, csodás dallamok, pompás zenei megoldások és ötletek, kitűnő zenészek: mindezek az ismert univerzum egyik legjobb felvételévé teszik az albumot. Játszik a zörejekkel, a dinamikával éppúgy mint a hangszerekkel. Roger lenyűgöző előadásmódja pedig egy másik dimenzióba emeli az egész alkotást.
Az alapműnek számító album 2015-ben újra kiadásra került. A nulláról újrakevert és teljesen újramaszterizált hanganyag a sztenderd CD kiadás mellett -limitált példányszámban- egyéb formátumokban (200 grammos audiofil deluxe dupla LP+extra booklet, Picture Disc dupla LP, CD+5.1 surround Blu-ray Audio+extra booklet deluxe box set) is elérhetővé vált, a gyűjtők, a hi-fitsták és a Pink Floyd fanatikusok örömére.
Personnel:
- Roger Waters – vocals (all tracks except 1), bass guitar (tracks 2 and 13), synthesisers (tracks 2 and 4), acoustic guitar (tracks 11 and 14), twelve-string guitar (track 5)
- Patrick Leonard – keyboards (all tracks except 6 and 7), percussion programming (track 1), choir arrangement (tracks 2, 9-11 and 13), speech (track 4), acoustic piano (tracks 11 and 13), Hammond organ (track 5), synthesisers (tracks 5 and 13)
- Jeff Beck – guitar (tracks 1, 2, 5 (2015 reissue only), 10-14)
- Randy Jackson – bass guitar (tracks 2 and 9)
- Graham Broad – drums (all tracks except 1, 5, 11 and 13), percussion (tracks 6 and 7)
- Luis Conte – percussion (all tracks except 2, 5, 9, 11, 13 and 14)
- Geoff Whitehorn – guitar (tracks 2, 8, 10 and 14)
- Andy Fairweather Low – guitar (tracks 2, 6-9, 11 and 12), vocals (tracks 6 and 7)
- Tim Pierce – guitar (tracks 2, 5, 9 and 12)
- B.J. Cole – guitar (tracks 3 and 4)
- Steve Lukather – guitar (tracks 3, 4 and 8)
- Rick DiFonso – guitar (tracks 3 and 4)
- Bruce Gaitsch – guitar (tracks 3 and 4)
- Jimmy Johnson – bass (all tracks except 1, 2, 5, 9 and 11)
- Brian Macleod – snare (tracks 3 and 4), hi-hat (tracks 3 and 4)
- John Pierce – saxophone (track 13)
- Denny Fongheiser – drums (track 5)
- Steve Sidwell – cornet (tracks 6 and 7)
- John Patitucci – bass guitar (track 11)
- Guo Yi & the Peking Brothers – dulcimer, lute, zhen, oboe, bass (track 11)
- John "Rabbit" Bundrick – Hammond organ (track 12)
- Jeff Porcaro – drums (track 13)
- Marv Albert – commentary (track 4)
- Katie Kissoon – vocals (tracks 2, 8, 9, 12 and 14)
- Doreen Chanter – vocals (tracks 2, 8, 9, 12 and 14)
- N'Dea Davenport – vocals (track 2)
- Natalie Jackson – vocals (tracks 2 and 5)
- P.P. Arnold – vocals (tracks 3, 4 and 10)
- Lynn Fiddmont-Linsey – vocals (track 5)
- Jessica Leonard – vocals (track 8)
- Jordan Leonard – vocals (track 8)
- Don Henley – vocals (track 11)
- Jon Joyce – vocals (track 13)
- Stan Farber – vocals (track 13) (credited as Stan Laurel)
- Jim Haas – vocals (track 13)
- Rita Coolidge – vocals (track 14)
- Alf Razzell – speech (tracks 1 and 14)
Track listing:
All songs written by Roger Waters.
No. | Title | Length |
---|---|---|
1. | "The Ballad of Bill Hubbard" | 4:20 |
2. | "What God Wants, Part I" | 6:00 |
3. | "Perfect Sense, Part I" | 4:14 |
4. | "Perfect Sense, Part II" | 2:51 |
5. | "The Bravery of Being Out of Range" | 4:44 |
6. | "Late Home Tonight, Part I" | 4:01 |
7. | "Late Home Tonight, Part II" | 2:12 |
8. | "Too Much Rope" | 5:47 |
9. | "What God Wants, Part II" | 3:39 |
10. | "What God Wants, Part III" | 4:08 |
11. | "Watching TV" | 6:06 |
12. | "Three Wishes" | 6:52 |
13. | "It's a Miracle" | 8:30 |
14. | "Amused to Death" | 9:06 |
Total length: | 72:45 |